Babylonská věž
Ukrajinci, Rusíni, Sámové, Romové
Po celou dobu trvání projektu byl připravován sborník textů, úvah, rozhovorů, úryvků z románů, básní, dokumentů prezentujících kulturu, literaturu, dějiny výše uvedených národnostních menšin, který je de facto hlavním výstupem celého projektu. Více než třísetstránková publikace, opatřená obsáhlou předmluvou a doplněná o snímky Karla Cudlína, dokumentující život Romů na pražském Žižkově v 80. letech minulého století, shrnuje materiál, který vzešel z činnosti v rámci projektu, přičemž se jedná o výběr menší reprezentativní část textů, dokumentů, rozhovorů, básní, které projekt představují.
Sborník je rozdělen do několika tematických bloků podle jednotlivých národnostních menšin. Je uveden obsáhlou studií o menšinové otázce Zmatení jazyků, jejímž autorem je Petr Placák, pořadatel sborníku. Ukrajinský blok začíná rozhovorem Bijte se a zvítězíte se spisovatelem a slavistou ukrajinského původu Alexejem Sevrukem, který je doplněn jeho povídkou Koledníci.
Následuje rozhovor s vojákem a spisovatelem Serhijem Serhijovyčem Nehledat smysl tam, kde není, který je orámován úryvkem z jeho románu Byl to celkem správný a zajímavý úkol. Následuje blok nazvaný Vítáme vás v pekle, což je výběr z FB profilů ukrajinských básníků, spisovatelů, novinářů a dalších svědků o válečného dění na Ukrajině.
Ruskou agresi proti suverénní Ukrajině do historického kontextu zarámoval kozácký historik Alexej Kelin, který se narodil v Pelhřimově, v textu Hrbatou duši narovná až hrob. Následuje výbor z básní česko-ukrajinské básnířky Marie Iljašenko Sdílená válka. Za ní je rozhovor Kariéristka přes poesii s básnířkou a programátorkou Irynou Zahladko, původem z ukrajinského Lucku doplněný o výbor z jejích básní Agónie z nedosahu. Ukrajinský blok končí prohlášením Ukrajina není a nikdy nebude Rusko, které vydali partneři projektu na závěrečném Festivalu kultur.
Blok věnovaný Rusínům začíná rozhovorem s vedoucí rusínského lidového souboru Skejušan Kateřinou Romaňákovou Ze Slovenska přes Rumunsko do Čech, který je doplněn ukázkou rusínské lidové slovesnosti Zariekávanie dážďa. Rozhovor se slovenským historikem Peterem Švorcem Vysvětlit Rusíny je obtížné uvádí Vzpomínky na Podkarpatskou Rus Jana Gondoše a text Konec Československa lékaře Antonína Moťoviče.
Na ně navazuje rozhovor s rusínskou pedagožkou a muzikantkou Táňou Pirníkovou Rusíni čili Pijďaci a Pujďaci, doplněný o výbor z rusínských balad Ej, Ameryku som zrajzoval. Blok pokračuje rozhovorem o Rusínech, jazyku a kultuře Rusínů se socioložkou Ľubou Kráľovou Dobře, jsme tu, a jak dál a končí ukázkou z knihy mladé autorky rusínského původu Barbory Zavadilové Vražedkyně Eržika.
Blok věnovaný Sámům uvádí rozhovor Přežít svět, jaký je se sámským autorem Oddem Marakattem Sivertsenem, následuje esej Per Larse Tonstada o sámském národním buditeli Ole Henriku Maggovi a povídka Kathrine Nedrejord Laponskej šmejd, za kterou je rozhovor se sámským chovatelem sobů Ailem Utsi Nejít proti přírodě.
Nad postavením Sámů v norské společnosti se zamýšlí kulturoložka Marit Anne Hauan v textu RomsaDál. Následuje rozhovor Děti Slunce zevnitř Země se sámskou básnířkou Marry Ailonieida Somby doplnění o výbor z její poesie Byli jsme my a úvaha sámské spisovatelky Beate Heide Chameleon má pokoj. Blok končí poesií Irene Larsen Festival sámštiny.
Romský blok začíná rozhovorem Jak vyloupit banku s romským aktivistou Karlem Holomkem, kterému revue Babylon udělila Cenu Ferdinanda Dobrotivého. Následuje rozhovor s etnografkou Janou Horváthovou Pane Holomku, kdo jiný, když ne vy, povídka Vesnička Renaty Kokyové, rozhovor s romským aktivistou Čeňkem Růžičkou Bylo nebylo a výbor z básní romského básníka Jana Horvátha – Döme.
Následuje rozhovor s cikánským vajdou Josefem Mikerem Každý si má vybrat zemi, kde chce žít. Výběr z básní Renáty Berkyové Cetky, Pletky. Rozhovor s romským autorem Patrikem Bangou doplněný o ukázku z jeho nové knihy Republika Žižkov.
Téma uzavírá anketa, která byla vyhlášena v rámci projektu, na téma Typický Čech, ve které jsou uvedeny texty Mindenhol jó, de legjobb otthon Ivety Kokyové, Lidi nejde pytlovat Renaty Kováčové, Dsbfbayilfab\il Václava Motla a TYP ický Čech Iryny Zahladko.
Sborník končí krátkým vysvětlujícím rozhovorem k výtvarnému doprovodu sborníku – fotografiím žižkovských Romů s jejich autorem.