Vít Zavadil Články autora Všechny články autora na tomto webu Opera 2020 recenze / 22. 1. 2020 / Vít Zavadil Dne 4. ledna 2020 začal již 14. ročník Festivalu hudebního divadla OPERA 2020. Cílem tohoto festivalu je ukázat v hlavním městě operní soubory… Lolita v Praze recenze / 20. 10. 2019 / Vít Zavadil O tom, že v Praze běhá nejen dost „Lolitek“, ale i jejich obdivovatelů, není třeba snad nikoho přesvědčovat. Svědčí o tom i mediálně známé… Meyerbeer v lázních recenze / 3. 10. 2019 / Vít Zavadil O návratu Meyerbeerova díla do operních domů jsme pojednávali dosti podrobně na internetových stránkách Babylonu 18. 3. 2017 v příspěvku „Renesance Giacoma Meyerbeera“,… Bayreuth 2019: Revoluce pitomosti recenze / 8. 9. 2019 / Vít Zavadil V roce 2019 jsem na Bayreuthských slavnostních hrách shlédl 5 představení – Tristana a Isoldu, Parsifala, Mistry pěvce norimberské, Lohengrina a… Ptáci v Tyrolích recenze / 19. 8. 2019 / Vít Zavadil Braunfelsovu operu Ptáci jsem kdysi pojednával v časopise Tvar. Je to však již řada let a jméno tohoto skladatele zůstává u nás prakticky… Láska ke třem pomerančům recenze / 25. 7. 2019 / Vít Zavadil „Jak je vše prosté a jasné. Hle, to jsou zákony Divadla! Nad čím pořád přemýšlejí ti divní lidé, kteří neví, jak… Méně bývá více – Janáčkův festival 2018 recenze / 27. 12. 2018 / Vít Zavadil Na 6. mezinárodním operním a hudebním festivalu „Janáček Brno“ jsem na podzim 2018 shlédl čtyři Janáčkova scénická díla ve třech večerech. Avšak… Jablko Viléma Tella sestřelené stíhačkou recenze / 6. 12. 2018 / Vít Zavadil Vilém Tell (divadlo „nové“) Většina skladatelů je zahlcena svými nápady a idejemi tak, že mají mnoho plánů, ale nestačí je během… Vzpomínka na májový ptačí koncert recenze / 11. 9. 2018 / Vít Zavadil Dramaturgie koncertu Orchestru BERG 1. máje 2018 byla speciálně zaměřena na zvuky, které slyšíme kolem nás, ale často je ani nevnímáme.… Vzpomínka na Bayreuth 2017 recenze / 28. 4. 2018 / Vít Zavadil V roce 2017 jsem na Bayreuthských slavnostních hrách shlédl 7 představení – Tristana a Isoldu, celou tetralogii Prsten Nibelungův (Der Ring… Intonarumori Concerto pro hučák, vřeštník a rachotník recenze / 21. 4. 2018 / Vít Zavadil Berg orchestr pod vedením Petera Vrábela je znám pražskému publiku již řadu let jako interpret zakladatelů avantgardy 20. století (např. Schönberg, Stravinskij),… Diana Damrau v Berlíně recenze / 24. 10. 2017 / Vít Zavadil Diana Damrau je v současnosti vyzdvihována jako jedna z nejlepších koloraturních sopranistek současnosti. Příznačné pro ni je, že za významnou součást své… Festival Opera 2017 recenze / 11. 9. 2017 / Vít Zavadil Dne 13. září začíná již 13. ročník festivalu hudebního divadla OPERA 2017. Tento festival pořádá Jednota hudebního divadla. Byl založen v roce 1993… Zákaz lásky. Ohlédnutí za Wagnerovým výročím recenze / 29. 8. 2017 / Vít Zavadil V roce 2013 bylo dvojité kulaté výročí Richarda Wagnera: v tomto roce uběhlo 130 let od jeho smrti a 200 let od… Doktor Faust v Drážďanech recenze / 25. 8. 2017 / Vít Zavadil Kdybychom chtěli nějakým způsobem rozdělit dramaturgii divadel, která myslí i na poučené milovníky opery a snaží se je zaujmout, našli bychom asi… Moravský podzim v duchu avantgardy glosy / 22. 8. 2017 / Vít Zavadil Praktický žádný festival v naší vlasti nebyl dosud orientován na ruskou avantgardu 10.–30. let 20. století. Jména jako Alexandr Mosolov, Nikolaj Obuchov, Arthur… Renesance Giacoma Meyerbeera recenze / 18. 3. 2017 / Vít Zavadil Když byla v roce 1975 v režii Joachima Herze provedena v Lipsku Meyerbeerova opera Hugenoti – vrcholné dílo ve stylu Velké francouzské opery… Ohlédnutí za festivalem v Bayreuthu recenze / 19. 1. 2017 / Vít Zavadil Loňský operní Wagnerovský festival v Bayreuthu provázela podivná atmosféra a řada nezvyklých opatření. Shlédl jsem zde sedm představení – Bludného Holanďana (Der… Dirigent versus režie pod taktovkou Roberta Jindry recenze / 12. 10. 2015 / Vít Zavadil Osobnost Roberta Jindry se za dirigentským pultem objevila v Praze v roce 2001. Postupně jsme se s ním setkávali na operních scénách stále… Operní „vykopávky“ – Penthesilea recenze / 1. 5. 2012 / Vít Zavadil Dělají-li dva totéž, není to totéž, praví staré přísloví, které platí pro všechna odvětví lidské činnosti. A pro jevištní provedení operního… 1 2 »
Opera 2020 recenze / 22. 1. 2020 / Vít Zavadil Dne 4. ledna 2020 začal již 14. ročník Festivalu hudebního divadla OPERA 2020. Cílem tohoto festivalu je ukázat v hlavním městě operní soubory…
Lolita v Praze recenze / 20. 10. 2019 / Vít Zavadil O tom, že v Praze běhá nejen dost „Lolitek“, ale i jejich obdivovatelů, není třeba snad nikoho přesvědčovat. Svědčí o tom i mediálně známé…
Meyerbeer v lázních recenze / 3. 10. 2019 / Vít Zavadil O návratu Meyerbeerova díla do operních domů jsme pojednávali dosti podrobně na internetových stránkách Babylonu 18. 3. 2017 v příspěvku „Renesance Giacoma Meyerbeera“,…
Bayreuth 2019: Revoluce pitomosti recenze / 8. 9. 2019 / Vít Zavadil V roce 2019 jsem na Bayreuthských slavnostních hrách shlédl 5 představení – Tristana a Isoldu, Parsifala, Mistry pěvce norimberské, Lohengrina a…
Ptáci v Tyrolích recenze / 19. 8. 2019 / Vít Zavadil Braunfelsovu operu Ptáci jsem kdysi pojednával v časopise Tvar. Je to však již řada let a jméno tohoto skladatele zůstává u nás prakticky…
Láska ke třem pomerančům recenze / 25. 7. 2019 / Vít Zavadil „Jak je vše prosté a jasné. Hle, to jsou zákony Divadla! Nad čím pořád přemýšlejí ti divní lidé, kteří neví, jak…
Méně bývá více – Janáčkův festival 2018 recenze / 27. 12. 2018 / Vít Zavadil Na 6. mezinárodním operním a hudebním festivalu „Janáček Brno“ jsem na podzim 2018 shlédl čtyři Janáčkova scénická díla ve třech večerech. Avšak…
Jablko Viléma Tella sestřelené stíhačkou recenze / 6. 12. 2018 / Vít Zavadil Vilém Tell (divadlo „nové“) Většina skladatelů je zahlcena svými nápady a idejemi tak, že mají mnoho plánů, ale nestačí je během…
Vzpomínka na májový ptačí koncert recenze / 11. 9. 2018 / Vít Zavadil Dramaturgie koncertu Orchestru BERG 1. máje 2018 byla speciálně zaměřena na zvuky, které slyšíme kolem nás, ale často je ani nevnímáme.…
Vzpomínka na Bayreuth 2017 recenze / 28. 4. 2018 / Vít Zavadil V roce 2017 jsem na Bayreuthských slavnostních hrách shlédl 7 představení – Tristana a Isoldu, celou tetralogii Prsten Nibelungův (Der Ring…
Intonarumori Concerto pro hučák, vřeštník a rachotník recenze / 21. 4. 2018 / Vít Zavadil Berg orchestr pod vedením Petera Vrábela je znám pražskému publiku již řadu let jako interpret zakladatelů avantgardy 20. století (např. Schönberg, Stravinskij),…
Diana Damrau v Berlíně recenze / 24. 10. 2017 / Vít Zavadil Diana Damrau je v současnosti vyzdvihována jako jedna z nejlepších koloraturních sopranistek současnosti. Příznačné pro ni je, že za významnou součást své…
Festival Opera 2017 recenze / 11. 9. 2017 / Vít Zavadil Dne 13. září začíná již 13. ročník festivalu hudebního divadla OPERA 2017. Tento festival pořádá Jednota hudebního divadla. Byl založen v roce 1993…
Zákaz lásky. Ohlédnutí za Wagnerovým výročím recenze / 29. 8. 2017 / Vít Zavadil V roce 2013 bylo dvojité kulaté výročí Richarda Wagnera: v tomto roce uběhlo 130 let od jeho smrti a 200 let od…
Doktor Faust v Drážďanech recenze / 25. 8. 2017 / Vít Zavadil Kdybychom chtěli nějakým způsobem rozdělit dramaturgii divadel, která myslí i na poučené milovníky opery a snaží se je zaujmout, našli bychom asi…
Moravský podzim v duchu avantgardy glosy / 22. 8. 2017 / Vít Zavadil Praktický žádný festival v naší vlasti nebyl dosud orientován na ruskou avantgardu 10.–30. let 20. století. Jména jako Alexandr Mosolov, Nikolaj Obuchov, Arthur…
Renesance Giacoma Meyerbeera recenze / 18. 3. 2017 / Vít Zavadil Když byla v roce 1975 v režii Joachima Herze provedena v Lipsku Meyerbeerova opera Hugenoti – vrcholné dílo ve stylu Velké francouzské opery…
Ohlédnutí za festivalem v Bayreuthu recenze / 19. 1. 2017 / Vít Zavadil Loňský operní Wagnerovský festival v Bayreuthu provázela podivná atmosféra a řada nezvyklých opatření. Shlédl jsem zde sedm představení – Bludného Holanďana (Der…
Dirigent versus režie pod taktovkou Roberta Jindry recenze / 12. 10. 2015 / Vít Zavadil Osobnost Roberta Jindry se za dirigentským pultem objevila v Praze v roce 2001. Postupně jsme se s ním setkávali na operních scénách stále…
Operní „vykopávky“ – Penthesilea recenze / 1. 5. 2012 / Vít Zavadil Dělají-li dva totéž, není to totéž, praví staré přísloví, které platí pro všechna odvětví lidské činnosti. A pro jevištní provedení operního…